Stichting SPRING-IN ondersteunt ook kleinschalige projecten in Oost-Europa die gericht zijn op huisvesting en talentversterking.  IN staat ook voor Internationaal.

De drie bestuursleden van de stichting hebben affiniteit met Moldavië, het armste land van Europa. Bij bezoek aan dit kleine land met grote contrasten komen er vaak hulpverleningsvragen op hen af die vaak niet persoonlijk gerealiseerd kunnen worden.

Voorbeelden van ondersteuningsprojecten kunnen zijn;  bijdragen aan huisvesting van tienermoeders, woningaanpassingen voor rolstoelgebruikers, ondersteuning van zelfstandig woonprojecten voor jongeren met een beperking, de aanschaf van een naaimachine of tekenspullen voor getalenteerde jongeren.

De ondersteuning verloopt via de organisatie Youth for Christ Moldova, via de lokale kerk 'Good News' kerk van Orhei of andere lokale organisaties en kerken.