ALGEMENE GEGEVENS

info@stichtingspringin.nl
www.stichtingspringin.nl

BELEIDSPLAN

Hoofdlijnen van het actuele beleidsplan
In het Beleidsplan 2023 staan de beleidsvoornemens van Stichting SPRING-IN voor 2023 geformuleerd. Klik hier voor het beleidsplan.
Klik hier voor het meerjarenbeleidsplan 2023-2025

Samenstelling van het bestuur

Het bestuur van stichting SPRING-IN wordt gevormd door de volgende personen:

• Marielle Turculet-de Jong, voorzitter
  • Riemke Botnari- de Ronde, secretaris
  • Evert Jan van den Heuvel, penningmeester

Beloningsbeleid
De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten, voor zover deze naar redelijkheid zijn gemaakt en niet bovenmatige vacatiegelden.

DOELSTELLING

Doelstelling volgens de statuten

Stichting SPRING-IN heeft ten doel:

Het ondersteunen van huisvesting en talentversterkende projecten die het verbeteren van de persoonlijke ontwikkeling van kwetsbare mensen en/of hun primaire levensbehoeften ten doel hebben, zowel nationaal als internationaal.

De stichting tracht dit doel te bereiken door:

• Fondswervende activiteiten voor de zorgwoning Villa SPRING-IN te Lunteren; ondersteuning van activiteiten die vanuit Villa SPRING-IN worden aangeboden; het faciliteren van huisvesting aan kwetsbare mensen, woonbegeleiding en kamertraining, individuele coaching en talentbegeleiding, versterken van sociale en maatschappelijke netwerken;
  • Fondswervende activiteiten voor kleinschalige projecten in voornamelijk Oost-Europa die gericht zijn op huisvesting van kwetsbare mensen en talentversterkende projecten, passend bij de doelstelling;
  • Al hetgeen te doen dat met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, een en ander in de ruimste zin van het woord.

Klik hier voor de statuten.

Een beleid aangaande onderschreven gedragscodes en richtlijnen ook m.b.t. fondswerving en het integriteitsbeleid van de stichting is in ontwikkeling.

Beleggingsbeleid
Stichting SPRING-IN belegt de gedoneerde gelden niet.

Jaarverslag
In het jaarverslag vindt u een verslag van de activiteiten die Stichting SPRING-IN het afgelopen jaar heeft uitgevoerd. U treft hierin tevens de financiële verantwoording aan.
Klik hier voor het jaarrapport (in ontwikkeling, eind 2023)

ANBI status

Stichting SPRING-IN is op 4 mei 2023 geregistreerd als ANBI; Algemeen Nut Beogende Instelling.

CBF keurmerk i.o.

In het najaar van 2023  hopen we het CBF-Erkenningspaspoort aan te vragen. We willen transparant mogelijk te werk gaan en de stempel te verkrijgen van Erkend Goed Doel.