LOgeeropvang VILLA SPRING-IN

Stichting SPRING-IN huurt een zorgwoning in Lunteren en biedt vijf verschillende kamers aan voor een kort of langer verblijf; Villa Spring-IN.

Drie van deze kamers worden voor langere periode verhuurd aan jongeren/studenten/vluchtelingen die huisvesting nodig hebben en bij ons binnenkomen via verschillende organisaties ( de gemeente Ede, Eleos, organisatie Haeck WorX, Take Care bnb, Kamers met Aandacht etc.,). Deze jongeren krijgen vaak externe begeleiding/therapie vanuit een bepaalde instantie.

Villa SPRING-IN bestaat uit twee aaneengesloten woningen. In het achterste deel van de woning woont het beheerdersechtpaar. Zij coördineren de intake, contracten en woonbegeleiding We bieden woonbegeleiding aan op maat, aangepast op de hulpvraag die bij de intake naar voren komt.

Circa 15 % van alle jongeren tussen 16 - 27 jaar in Nederland verkeert in een kwetsbare positie en heeft ondersteuning nodig bij de overgang van jeugd naar volwassenheid (NJI, 2019). Onder deze risicojongeren bevinden zich 'onzichtbare' jongeren (jongeren zonder werk of opleiding, mantelzorgers, de zgn. niet-melders), zwerfjongeren (dakloze jongeren of zonder thuis die vaak heen en weer zwerven tussen verschillende logeeradressen) maar ook overbelaste jongeren. Deze jongeren zijn kwetsbaar doordat ze op een of meerdere leefdomeinen problemen hebben zoals op gebied van opleiding, werk, sociale relaties en zelfredzaamheid.

Stichting SPRING-IN springt graag in de bres voor deze jongeren, die vaak nog buiten beeld zijn bij het UWV en de gemeenten.
In het najaar van 2023 willen we twee zolderkamers beschikbaar stellen voor logeeropvang voor jongvolwassenen die even de rust en de veiligheid nodig hebben om hun leven weer wat op de rit te krijgen.
Deze tijdelijke opvang is maximaal 12 weken aaneengesloten. In deze periode willen we jongeren op weg helpen naar de juiste instanties/hulpverlening binnen de gemeente om een passende vervolgplek te vinden.

Villa Spring-In ligt net buiten het dorp van Lunteren in een bosrijke omgeving. Het is ongeveer 5 minuten fietsen naar het dorp, de winkels en het treinstation. Ook is er een bushalte dichtbij huis.  Wanneer je meer wilt weten over korter of langer verblijf neem dan gerust contact met ons op!  Contact